Ruud Kroger verkozen voor Sportiviteitsprijs 2018

ATC's Sportiviteitsprijs wordt sinds 2016 toegekend aan een persoon die zich in meerdere opzichten verdienstelijk heeft gemaakt binnen de Almeerse Tafeltennis Club. Een mooi initiatief van Sierra IT die de prijs ook sponsort. Wat er voor deze prijs van je verwacht wordt staat op een uitgebreide poster in de kantine van ATC. Er waren dit jaar twee kandidaten naar voren gebracht: Jan Willem ter Beek en Ruud Kroger. Als er meerdere kandidaten zijn vindt er een stemming plaats waarvan de uitslag op de Algemene Ledenvergadering bekend wordt gemaakt, waar ook de uitreiking plaatsvindt (zie foto: voorzitter Ron Kappen (rechts) feliciteert Ruud Kroger). Aan de prijs is naast een bokaal ook een jaarlidmaatschap verbonden.

Voordrachten:

Ruud Kroger Kandidaat

Ruud, daar kunnen we dit jaar niet om heen. Enerzijds omdat hij er altijd is, anderzijds omdat hij zo vaak trainde dat resultaten niet uit konden blijven. En dat bleven ze ook niet. Op zijn 57e lukt het hem zijn ELO rating in 2 jaar tijd met 200 punten te laten stijgen naar een nieuw persoonlijk record. Zo kon hij ook zijn prestaties in de competities steeds verder omhoog schroeven. Opvallend sterk en dodelijk is zijn spintechniek, waarmee hij zijn tegenstanders het heel moeilijk kan maken, ook in de dubbels. Heb je Ruud als dubbelpartner, dan kun je bijna niet verliezen. Zijn team (ATC 6) gaat mede dankzij Ruud (90%) voor het eerst promoveren naar de 3e klas! En hij pakt prijzen op toernooien (foto).

Daarnaast is Ruud een hele sportieve en gezellige vent. Wie heeft niet een grap van hem gehoord ;-). En altijd bereidwillig. Ook als invaller is hij inmiddels gewild en doet hij bepaald niet onverdienstelijk dienst. Ruud kan meer, hij heeft menige klus aan het gebouw helpen klaren en aangeboden een groot deel van het nog steeds benodigde onderhoud van ons gebouw te kunnen doen. Het bestuur maakt graag en dankbaar gebruik van zijn vakmanschap. Kortom een geweldige en voorbeeldige clubgenoot die zeker een kandidatuur verdient voor de Sportiviteitsprijs 2018!

Jan Willem ter Beek Kandidaat

Jan Willem, opnieuw kandidaat, en dat is niet voor niets. In 2018 heeft Jan Willem een enorme bijdrage gegeven aan de clinics die we hebben gegeven aan de basisscholen van Almere. Zonder anderen tekort te doen die hebben geholpen is het een feit dat Jan Willem geen enkele van de 48 clinics heeft gemist en altijd van de partij was om deze pittige klus te klaren. Ook bij de vervolgtrainingen en inlooptrainingen op de club. Jan Willem manifesteerde zich als een geweldige teamleider waar je op kon rekenen.

Daarnaast heeft Jan WIllem samen met Bart de seniorentraining opgepakt op de woensdag-avonden. Ook dat zijn geen lichte taken, hij is er elke week. Jan Willem biedt voorts altijd een helpende hand, met uitleg over materialen en rubbers, technieken en tactische tips. Wie heeft er niet wat van hem geleerd. Jan Willem is sociaal en coacht iedereen, van onder tot boven. Jan Willem is altijd genegen om een zwakkere speler vooruit te helpen en met hen te trainen, zowel junioren als senioren. Jan Willem promoot ATC op meerdere fronten. Jan Willem is beheerst, beleefd, denkt altijd mee en is zorgzaam voor mensen en materialen. Een gepassioneerd tafeltennisser die dit jaar daarom opnieuw een kandidatuur voor de Sportiviteitsprijs heeft verdient!