Sonny Dimaculangan (Almeerspin) nieuwe Kampioen op OPEN NIEUWJAARSTOERNOOI ATC 2018

Voor velen in de A-poule lagen er kansen voor het kampioenschap omdat titelhouder Anno van Doorn niet de hele dag beschikbaar kon zijn. Nieuwkomer Sonny Dimaculangan was in topvorm en wist aantal gedoodverfde kandidaten voor de titel (ex-titelhouder Bart van der Kallen, ex-2e plaatshouders Danny Wierda, Rafal Megger) te overmeesteren. Een onverwacht sterk en knap optreden dus. Hartelijk gefeliciteerd Sonny met deze titel!

Alweer de 6e editie van het Open Nieuwjaarstoernooi stroomde in drie weken vol. Toernooien bij ATC worden elk jaar goed bezocht. Met ouders, vrienden, supporters en organisatie was het gezellig druk in de zaal Meerblauw van de Almeerse Tafeltennis Club ATC. Te gast waren 11 verenigingen uit het hele land. Uniek is dat ook de jeugd ook kan meedingen naar ereplaatsen. Voor de jeugd, veteranen, en dames zijn speciale prijzen te winnen. Nieuw en als pilot dit jaar waren de prijzen voor een ingebouwd Knock out Mini Tafeltennis Toernooi. Het idee kreeg een warm ontvangst. In dit extra minitoernooi was er plaats voor 32 deelnemers, zodat in 5 knockoutrondes een winnaar bekend wordt. Het Nieuwjaarstoernooi biedt voor vele spelers de mogelijkheid om tijdens de winterstop en na de kerst de draad weer op te pakken. Tevens fungeert het toernooi als een sportieve nieuwjaarsreceptie van ATC. ATC stelt daarvoor koffie, oliebollen en een gratis consumptie ter beschikking. Er waren 6 poules in 6-,7– of 8-kampvorm verdeeld op basis van competitie rating van de spelers. In elke poule waren 2 bekers te winnen plus een fraaie wisseltrofee voor de titelhouder.

Voor meer prijswinnaars: zie het verslag op deze website onder toernooien.