Ontknoping competitie ATC

Bericht van onze wedstrijdsecretaris Bart vd Kallen:

Zeven van de tien speelrondes zijn gespeeld, hoe staan de teams van ATC Almere ervoor? Met nog drie wedstrijden te gaan zijn de kaarten geschud, wie spelen er voor het kampioenschap en wie voor lijfsbehoud.

ATC 1 (1 e klasse, Anno, Bart, Ger en Fred) en ATC 2(2 e klasse, Bob, Damien, Ruben, Marcel en Nick) draaien allebei een zeer goed seizoen en beidde teams hebben een voorsprong opgebouwd van meer dan 13 punten. Als beide teams deze goede lijn doorzetten is het niet onmogelijk dat één van de twee teams volgende week al kampioen kan worden. Het kampioenschap lijkt voor deze teams al bijna een zekerheid.

In de derde klasse zijn er drie teams actief. Voor het vorig seizoen gepromoveerde team ATC 5 van, Ariénne, Lex, Menno en Pim zal het erg lastig worden om degradatie te ontlopen. De komende twee thuiswedstrijden tegen directe concurrenten, op de dinsdagavond, moeten gewonnen worden om kans te houden op handhaving. ATC 4van Nik, Francois, Tom en Roland zijn een vaste waarde in de 3 e klasse maar o.a. door fysieke problemen aan het begin van het seizoen zal het er nu om spannen om handhaving veilig te stellen. De wederopstanding was volgens het team vorige week begonnen, nu hopen dat ze die lijn kunnen doortrekken naar het einde van het seizoen. ATC 6 van Danylo, Kevin, Martijn en Peter draaien een goed seizoen en lijken af te stevenen op de 2e plek, ze wonnen al hun wedstrijden behalve tegen de sterke koploper waar ze dan helaas met 1-9 van verloren, hierdoor lijkt een strijd om de eerste plek uitgesloten. Ze staan nu zes punten achter en de laatste wedstrijd van het seizoen is uit bij de koploper, allicht dat er nog een verrassing mogelijk is.

In de 4e klasse is ATC 7 van Arie, Gerard, Hans en Ruud veilig gespeeld. Ze spelen allemaal keurig rond de 50% zullen zich gaan handhaven. Dit geldt eveneens voor ATC 6 van Arnoud, Jan, Jeroen en Raymond, na zeven wedstrijden hebben zij zich in het midden van de poule genesteld en daar gaan zij ook niet meer weg.

Voor ATC 8 van Benito, Daniëlle en Gerard is het nog steeds een hele spannende poule, de teams ontlopen elkaar niet veel en vier teams maken nog kans op het kampioenschap. In de zevende speelronde verloren ze helaas met 7-3 van een concurrent die nu een gaatje van 3 punten heeft geslagen, maar in zo’n spannende poule is nog alles mogelijk.

In de duo competitie heeft ATC-duo 1 van Ron en Peter het zwaar dit seizoen, vorig seizoen gepromoveerd maar handhaving zit er dit seizoen niet in. De twee duo teams uitkomend in de 6 e klasse strijden juist volop mee voor de bovenste plek. ATC-duo 3van Dick, Theo en Pawel spelen hoogstwaarschijnlijk op vrijdag 2 december tegen hun directe concurrent thuis voor het kampioenschap, maar dan moeten de eerste twee volgende potten natuurlijk wel worden gewonnen. ATC-Duo 2 van Ko en zijn schoonzoon Arie hebben een gaatje van 5 punten maar de nummer twee heeft nog een wedstrijd minder gespeeld, ook zij mogen nog spelen tegen de directe concurrent, daar kan het kampioenschap worden beslist.

Bij de jeugd heeft het team van Tygo, Ivo en Kevin een stap omhoog gedaan naar de 5 e klasse een grotere uitdaging en dit seizoen is het vooral een kwestie van aanpassen om volgende seizoen nog beter voor de dag te komen. In de 6e klasse spelen Nick, Finn, Tycho en Koen om het kampioenschap in de 6 e klasse ze staan precies gelijk met Almereunited dat wordt een spannende eindstrijd.

Zo op het oog lijken er twee zekere kampioenschappen aan te komen en zijn vier andere teams nog volop in de strijd, dus kom langs op één van de thuiswedstrijden en geniet van de ontknoping!

Veel succes!