top of page

Bart van der Kallen (ATC) prolongeert titel Open Flevolandse Kampioenschappen 2019

In een sterk bezet veld met onder andere ex-titelhouders Franky Meijer en Wesley van Wingerde lukte het Bart de titel weer op te eisen.

Met 45 tafeltennissers van 19 verenigingen was de 27e editie van dit toernooi weer volgeboekt. ATC’s Open Flevolandse Kampioenschappen (OFK) wordt door velen gezien als ideale gelegenheid om de bal voor het nieuwe competitieseizoen weer op te pakken.

Er waren 3 prijzen te winnen per poule, en een 1e prijs voor de beste 70+-er , een 1e prijs bij de dames en een extra prijs voor het Intermezzo Knok out Mini Tafeltennis Toernooi dat net als de dames en 70+ gelijktijdig wordt afgewerkt.

Beste dame van Flevoland werd Som Roelofsma (foto) en beste 70+-er Henny Pouw (van Otio Bunnik). Nik Rollman (ATC) won het extra ingelaste Intermezzo Knock out Minitafeltennistoernooi.

Dit jaar werd gekozen voor zevenkampen. Dat het spannend was en dicht bij elkaar lag blijkt o.a. uit dat in Poule F de meerkampregel de doorslag moest geven omdat de top 3 in wedstrijden, onderling en in games gelijk eindigden. Op gamepunten werd beslist.

Voor zilver en brons eindigde Jesper Keur en Franky Meijer (meer foto’s via het verslag website/toernooien). Kampioen Bart van der Kallen wist in 2015 de titel voor het eerst op zijn naam te zetten en was vorig jaar ook al beste Flevolander.