Ruud Rotgans wint Finale ATC’s Open Ladderkampioenschap Almere 2018

Na 81 wedstrijden over 11 zomerse weken werd op 5 september beslist wie zich tot de Ladderkampioen 2018 mocht kronen. In 2 finalepoules in een drie- en vijfkamp werd gestreden om een plek in de kruisfinales.

Geplaatst hadden zich: Hans Grendel, Marcel Nieuwendijk, Kevin Muller, Ruud Rotgans, Nik Rollman, Hans Wortel, Ruud Schoon en Pim de Koekkoek. Wegens een rugblessure van Pim ontstond er een Wildcard voor Ruben van Straten.

In de driekamp werd gelijk geëindigd in sets en games, dus moesten de punten onderling geteld worden. Ruud Schoon en Hans Wortel werden de finalisten. In de vijfkamp bleef het tot de laatste wedstrijd spannend, maar gingen Kevin Muller een Ruud Rotgans door naar de laatste kruisfinales.

Zo wonnen Hans en Ruud brons. Een bij vlagen spectaculair spelende Kevin Muller werd tweede.

Het was een sportieve en gezellige finale en mogen weer spreken van een geslaagd toernooi.

ATC’s Open Ladderkampioenschap is uniek in zijn soort. Sinds 2016 biedt het toernooi aan tafeltennissers de gelegenheid om tijdens de zomer door te spelen in wedstrijdverband.