ATC Inlooptraining na clinics Basisscholen

Van februari tot en met mei is ATC te gast geweest bij 6 Basisscholen in Almere Haven: De Aquamarijn, De Ark, De Flierefluiter, De Klaverweide, De Polderhof en De Regenboog.

Hierdoor hebben bijna alle basisscholieren uit Haven kunnen kennismaken met Tafeltennis en de Almeerse Tafeltennis Club (ATC). Aan de vele spontane en enthousiaste reacties viel op te maken dat de kinderen het heel erg hebben gewaardeerd : "Tafeltennis is mijn lievelings", "Het was super leuk, je moet het vaker doen". Leerkracht Mark Roth: "Ik ben heel enthousiast over deze lessen en kan ze aan elke school aanbevelen".

Als vervolg op 3 clinics en het eerste Table Stars schooldiploma kunnen de kinderen bij ATC echt leren tafeltennissen. Tafeltennis is een moeilijke sport vanwege de fijne motoriek, die vooral bij jonge kinderen nog rustig en speels moet worden opgebouwd. Hiervoor bestaan tal van uitdagende spelletjes en oefeningen die tijdens de inlooptrainingen worden gedaan. Ieder kind heeft zijn eigen niveau. Daarna zijn er 4 Levels waarna het kind daadwerkelijk met de Forehand en Backhand een bal over de tafel heen en weer kan slaan. We werken daar voor elk kind zo snel mogelijk naar toe, want wedstrijdjes worden dan ook leuk en uitdagend.

De inlooptrainingen voor kinderen zijn op woensdagmiddag 16.00 uur. Maar ook voor volwassenen is er woensdags inlooptraining, 's avonds om 20.00 uur. Tafeltennis is een sport voor alle leeftijden (een dame van 92 nam recentelijk nog deel ons veteranen toernooi (!)). Dus iedereen is welkom in het Tafeltenniscentrum Meerblauw van de Almeerse Tafeltennis Club ATC, Meerveldstraat 50 (nabij Jeugland).