Ruben van Straten en Nick Efdee opnieuw Clubkampioenen 2018

Op zaterdag 30 april is er door de leden van de Almeerse Tafeltennis Club gestreden op de jaarlijkse clubkampioenschappen. Dit jaar speelden de junioren en de senioren op dezelfde dag hier bleek voldoende ruimte voor.

In de ochtend is er begonnen met een dubbeltoernooi waar men via loting werd gekoppeld aan een dubbelpartner. Bij de jeugd speelden men een meerkamp en aan het eind van de meerkamp bleek dat het dubbel Tygo Borgman/Calvin Vreeswijk de sterkste was van de dag en pakte het dubbel Nick Efdee/Tessa Vermeer de 2e prijs.

Bij de senioren waren er twee poules gevolgd door een knockoutronde, in de finale troffen de dubbels Jan-Willem van Asch/Mark van Daalen en Pim de Koekkoek/Benito Lieuw A Soe elkaar. In de poulefase bij de allereerste wedstrijd hadden ze ook tegen elkaar gespeeld, toen ging de overwinning naar Pim en Benito maar nu men 5 wedstrijden had gespeeld was het dubbel van Jan-Willem en Mark veel beter op elkaar ingespeeld en wonnen ze de finale overtuigend!

Rond 13.00 werd er begonnen aan het enkeltoernooi, bij de jeugd was men opgedeeld in twee poules waarbij de top twee van iedere poule ging strijden voor de titel clubkampioen bij de jeugd en de andere spelers doorgingen naar de B ronde. Bij de B ronde kwam in de finale Tygo Borgman Calvin Vreeswijk, waarbij Tygo Borgman wist te winnen. In de finale kwam zoals verwacht de winnaar van vorig jaar Nick Efdee daarin moest hij het opnemen tegen zijn teamgenoot Koen Deuling. Hierin bleek de clubkampioen van vorig jaar een maatje te groot en prolongeerde Nick zijn titel! Tevens voor de laatste keer volgend gaat hij meedoen bij de senioren.

De senioren speelden op twee niveaus, in poule B ging het er in de halve finale hard aan toe tussen Benito Lieuw A Soe en Mark van Daalen tot driemaal toe liepen de gamestanden op tot 15+, maar uiteindelijke bleek “de muur” niet te slechten door Benito en ging Mark door naar de finale.

De andere halve finale ging tussen Jan Faessen en Ruud Kroger, waarbij Jan verrassend de als eerste geplaatste Arie Schneijder had uitgeschakeld in de groupfase, in deze halve finale was Ruud de sterkere speler.

De finale die ging tussen Ruud Kroger en Mark van Daalen werd overtuigend gewonnen door Ruud. Een mooie bekroning volgend op een voorjaarscompetitie waarin hij maar eenmaal heeft verloren!

Bij de A poules waren de favorieten in iedere poule de spelers van ATC 1, maar daarachter was er een spannende strijd voor de 2e plaats die recht gaf op de knockoutrondes. In poule A1 was er een spannende partij tussen Tim Pack en Jan-Willem van Asch die in de 5e game werd gewonnen door Tim Pack een partij met hele mooie rallys. In Poule A2 was Pim de Koekkoek op dreef en won van zowel Ron Kappen als Kevin Muller en wist zo als vierde geplaatste 2e te worden in de poule.

De Halve finales ging tussen Ruben van Straten en Tim Pack, deze wist Ruben ondanks 2e spannende games in 3-0 te winnen. In de andere halve finale had Bart van der Kallen beduidend meer moeite met Pim de Koekkoek. Bart kon niet door de schuifballen van Pim heen slaan en was gedwongen een afwachtende positie in te nemen, met deze tactiek wist hij Pim te verslaan in 3-1.

De finale werd hierdoor gespeeld door de spelers van ATC 1, het was een open partij waarbij beide spelers het initiatief zochten. Bij een 2-1 stand voor Ruben leek het erop dat de partij afstevende op een 5e game. Bij een voorsprong in de vierde begon Bart echter iets minder agressief aan te vallen en daar kom je tegenwoordig niet meer bij weg tegen Ruben die het afgelopen jaar weer een sterkere tafeltennisser is geworden. Ruben nam in de rally het initiatief over en wist de vierde game naar zich toe te strekken, 3-1. Ruben van Straten heeft hierdoor zijn clubtitel van vorig jaar geprolongeerd.

Allemaal bedankt voor deelname en Kimberly Vermeer bedankt voor meehelpen achter de bar en Bart van der Kallen en Jason Martin voor de organisatie en Jan Faessen voor de foto's! Bekijk meer foto's op onze website en het verslag.